Г.Дәрібаева ваучер жүйесінің тиімділігі туралы да айтып берді. Ол баланың артынан еретін қаржы деген мағынаны білдіреді. Шымкентте бұл жүйеге алдымен мектепке дейінгі білім беру ұйымдары өтті. Балабақшалар қазір түгел ваучерлық жүйеде. Жаңа ереже мектепке дейінгі білім саласындағы біршама кемшіліктің бетін ашып берді. Балабақшаларда балдырғандарды өтірік тіркеп қойған жайттар анықталды. Сондай-ақ балабақшаға кеп жүрген көп бала қаланың емес, басқа өңірлердің тұрғыны болып шыққан. Ваучерлық жүйе кішкентайлардың тезірек балабақшаға кезекке тұруына жағдай жасады.
«Бұрын балалар мемлекеттік тапсырыс бойынша қабылданатын. Мәселен, үш мың балаға конкурс жариялайтынбыз. Оған қатысуға 600-ге жуық кәсіпкер құжат тапсыратын. Комиссия қарап, зерделеп, 3 мың баланы мекемелерге бөліп беретін. Солардың ішінен жекеменшік балабақшаның иесіне 100 бала бұйырады. Ай сайын кәсіпкер сол жүз балдырғанға мемлекеттен ақша алады. Бірақ балабақшаға балалардың жүзі толық келе ме, жоқ па – оған ешкімнің басы ауырмайды. Бір бала он бес күн келіп, қалған уақытта келмеуі мүмкін. Соған қарамастан, балабақша иесіне мемлекет бекітілген бала санының ақшасын төлеп отырды. Яғни бұрынғы жүйеде орын саны бөлінетін. Ваучер жүйесінде ақша орынға емес, үш мың баланың өзіне таралады. Ваучерлық балабақшаға қабылданған кезде ақша өзімен бірге ере келіп, мектепке дейінгі білім беру ұйымының бюджетіне түседі. Егер балдырған басқа балабақшаға ауысса, ақшаны да өзімен бірге ала кетеді. Осы жүйенің нәтижесінде балабақшалар арасында шынайы бәсекелестік туындады. Ваучердың ең үлкен пайдасының бірі де осы. Жекеменшік балабақша қожайындары балаларды өздерінде алып қалу үшін қазіргі таңда бар жағдайды жасауға тырысып жатыр. Біріншіден, материалдық-техникалық базасын жақсартады. Екіншіден, тәжірибелі тәрбиешілерді жұмысқа қабылдайды немесе мамандарды біліктілікті арттыру курстарына оқуға жібереді. Бір сөзбен, ата-анаға балабақша қызықты болу үшін көп өзгерістер жасайды. Ең бастысы, анау жүз бала балабақшадан ешқайда кетіп қалмауы керек. Сонымен бірге ваучер жүйесіне қосымша білім беру мекемелері өтіп жатыр. Оған Оқушылар сарайы, түрлі үйірмелер кіреді. Осы уақытқа дейін бағытына қарай олар қалалық денсаулық сақтау, мәдениет, спорт басқармаларына қарап келді. Жаңа ереже бойынша барлығы білім басқармасына біріктірілді. Яғни үйірмелерге ваучерлық жүйемен қаржы бөлуді басқарма жүзеге асырады. Енді қосымша білім беру мекемелері де оқушылардан айырылып қалмау үшін өзара бәсекелестікке түседі. Үйірмелерді ваучерлық жүйеге көшіру Үкімет бастамасымен қолға алынған қанатқақты жоба. Оған республикадағы 6 өңірмен бірге біз де қатысып жатырмыз. Нормативтік құжаттардың барлығы дайын, тиісті қаулылар шықты. Осыған сәйкес 344 қосымша білім беру ұйымының қызметін тамыз айының соңына дейін тексеріп шығамыз. Сосын хаттама түзіліп, үйірме басшыларына ваучерлық жүйеге қатыса алатыны немесе ол талапқа сай еместігі туралы хабарлама жіберіледі. Ваучерлық қаржыландырудан қағылған үйірмелер келешекте жабылып қалуы да мүмкін. Біз барлық үйірме басшыларына ғимараттарын стандартқа сәйкестендіру туралы ескертпе бергенбіз. Ғимараттың төбесінің биіктігі 280 сантиметр болуы керек. Спорт залда міндетті түрде жуынатын бөлме, ұлдар мен қыздарға бөлек әжетхана қарастырылу қажет деген сынды талаптар қойдық. Мониторинг нәтижесінде ескертпеге құлақ аспағандарға тағы да екі ай мерзім беруіміз мүмкін. Ол кезде де жағдай түзелмесе, ондай үйірмелерді ваучерлық жүйемен қаржы алатындар тізбесінен алып тастаймыз. Мектепке дейінгі қосымша білім беру мекемелерінде жүріп жатқан қанатқақты жоба түбінде бекітіліп, балабақшалар секілді ваучерлық жүйеге түбегейлі көшеді деп сенемін», деді Г.Дәрібаева.
Дерек көзі: egemen.kz